Betrouwbaar liftadvies in de praktijk
Doe maar een ‘adviesje’
Het gebeurt ons zo vaak. Een medewerker van Liftintermediair zit bij een klant en voor dat hij het door heeft, heeft hij een offerte in de hand met de vraag: 'Wil je hier even naar kijken?'. Dit met de verwachting dat er een oordeel over wordt geveld zonder dat hier een rekening voor wordt gestuurd.
Liftadvies: Service versus expertise
Er volgt een e-mail met de volgende tekst van een van onze adviseurs. '€ 950,– is een nette prijs, Kone is een goede partij, zou het maar doen'. Maanden later laat de klant de leidinggevende van deze adviseur het e-mailtje lezen met de opmerking: “dit is toch geen adviesrapport, het bevat niet eens hele zinnen”. Ondertussen heeft hij wel gebruik gemaakt van onze kosten- en marktexpertise (beoordelen prijs + liftbedrijf) en is het liftadvies op zichzelf wel juist. De adviseur van Liftintermediair heeft het gedaan uit gevoel van service voor de klant, niet wetende dat de verwachting was dat er wel een echt adviesrapport zou komen.
Miscommunicatie
Laten we een ander voorbeeld nemen. Zo mochten we even terug de modernisering van een aantal liften begeleiden. Echter, door de opdrachtgever werden uit kostenoverwegingen niet alle onderdelen uit het project aan ons toevertrouwd. Zulke ‘half-half’ afspraken zijn nog wel te maken op papier, maar in de praktijk pakt dat natuurlijk anders uit. Wat ertoe leidde dat wij toch betrokken werden bij zaken waar wij officieel geen zeggenschap over hadden.
Lift vervangen? Hoezo?
Zo kregen we op een onbewaakt moment het verzoek om via een CC de mensen op locatie te informeren over een liftvervanging. Veel te onduidelijk natuurlijk. En toen een week later de slijptol in de oude lift werd gezet en deze in een mum van tijd in een container lag, verkondigde de locatie dan ook ‘helemaal van niets te hebben geweten’ en er werd al snel naar ons gewezen. Allemaal het resultaat van een onduidelijke taakverdeling en allerlei miscommunicatie. Een web waar wij niet graag in verstrikt willen raken.
Alleen onderbouwde kwaliteitsrapporten
Daarom geeft Liftintermediair dus niet meer ‘even een adviesje’. We doen het goed of we doen het helemaal niet. Wij staan voor kwaliteit en dat willen we naar al onze klanten blijven waarborgen. Onze gedegen adviezen en begeleidingsprojecten vragen dan om zorgvuldigheid; niet alleen in onze voorbereiding en analyses, maar in elke regel die we opstellen. Deze rapportages komen immers door het hele bedrijf her en der op tafel te liggen. Dan moet alles wel tot in de puntjes kloppen.
Duidelijk in communicatie
En wat we op papier doen, doen we ook in de mondelinge communicatie. Zo stemmen we altijd met de mensen ter plaatse af wat er gaat gebeuren. We gaan voor wederzijds begrip en vertrouwen voor elkaars vakmanschap en dat betekent goed luisteren, overleggen, samen knopen doorhakken en afspraken met elkaar maken.
Basis van vertrouwen
In onze aanpak is ook onontbeerlijk het aanwijzen van een eindverantwoordelijke die alle lijntjes beheert en altijd is te benaderen voor vragen. Verder koppelen we altijd terug of iedereen de plannen van A tot Z heeft begrepen. Het betreft allemaal het creëren van een stukje gevoel en vertrouwen, maar dat is wel de kern waar het bij ons om draait.
Liftadvies op maat
Helder advies over de conditie van uw liften en uw huidige onderhoudscontract met het liftbedrijf? Als onafhankelijk liftadviseur kijken we welke oplossing het beste bij uw organisatie past. Neem contact met ons op via onderstaand reactieformulier of bel 085 - 877 94 67.
Referenties
Stel uw vraag aan de liftintermediair
Direct contact opnemen
U kunt tijdens kantoortijden ook altijd telefonisch contact met ons opnemen. Wij helpen u graag.