Round Tables - Liftintermediair

“De toekomst aan een ronde tafel”

“De kracht van het samenzijn is dat je tot betere inzichten komt en meer bereikt”. Zo gaat een kar sneller getrokken worden door drie man dan door één man en gebruiken wij nog wekelijks het spreekwoord “vele handen maken licht werk”. Een gesprek met mensen rond een tafel op niveau is een vorm van kennisoverdracht, waar je wat van elkaar kan leren maar elkaar ook kunt inspireren.

Zoals je wellicht al gelezen hebt zijn we dit jaar betrokken bij drie actuele thema’s. Thema’s waar wij niet meer omheen kunnen en waar we graag meer van willen leren en onder de aandacht willen brengen. Lees hieronder meer over de thema’s of geef je hier direct op. (Er zijn nog maar een paar plekken beschikbaar).

Onderwerpen, data en locatie van het liftbedrijf.

  1. Internet of Things (Dinsdag 10 april – in samenwerking met EDNL – Nijkerk) Let op! Deze editie is al geweest.
  2. Ketenregie (Donderdag 17 mei – in samenwerking met Skylift – Barneveld)
  3. Circulariteit en Duurzaamheid (Woensdag 30 mei – in samenwerking met Orona – Alphen a/d Rijn.)

Een korte inleiding

Internet of Things

Een ontwikkeling die je in nagenoeg alle branches ziet: Internet of Things. Uit onderzoek blijkt dat 93% van de wereldbevolking nog nooit van de term heeft gehoord, maar het is een ontwikkeling die onze toekomst drastisch gaat veranderen. Ook in de liftenbranche zie je dat liftbedrijven zich verdiepen in deze vorm van data verzamelen en kwamen daarom ook met de term : Predictive Maintainance. Een lift wordt niet meer op basis van tijdsduur onderhouden maar op basis van de gegevens die de lift via internet zelf doorgeeft. Het zorgt ervoor dat de lift gemonitord wordt terwijl hij in gebruik is. Onderhoud wordt daardoor helemaal afgestemd op de intensiteit van gebruik, maar ook op basis van wat de lift ons zelf vertelt. Dit met als doel niet alleen kosten te besparen (een monteur staat immers alleen bij de lift als het echt nodig is) en de beschikbaarheid van de lift gaat omhoog. EDNL is met hun rittenteller de eerste stappen aan het zetten richting het gebruik van Internet of Things en heeft ook plannen voor de toekomst om dit verder in te vullen.

Ketenregie

Een term die je in de dienstverlening en de bouwsector wellicht al voorbij hebt horen komen: Ketenregie. Ketenregie heeft de letterlijke definitie: Het ‘managen’ van een keten (of netwerk) door onafhankelijke klanten (vraag) en leveranciers (aanbod) te verbinden als ware het een enkele entiteit. Het gaat dus kort gezegd om verbinden en samenwerken met als doel een beter resultaat voor de opdrachtgever. Door gebruik te maken van samenwerking en ieders kennis in de keten kun je veel meer bereiken. En dat is wat we willen voor de toekomst. Liftintermediair is niet de eerste organisatie die met ketenregie bezig is en ook zeker niet de laatste. Ketenregie stelt het doel centraal en zorgt ervoor dat partijen zich daaraan verbinden. In plaats van dat de lift het doel is wordt de lift het middel om het doel te bereiken. In de meeste gevallen is de dienstverlening aan de eindgebruiker het doel. Skylift is één van de liftbedrijven waar wij ketenregie contracten mee hebben afgesloten en waar wij risicodragend hoofdaannemer zijn. Dit met als doel onze gezamenlijke klant zo optimaal mogelijk te kunnen bedienen.

Circulariteit en Duurzaamheid

Nu kun je een geitenwollen sokken beeld hebben over circulariteit of er misschien nog niet bewust over (willen) nadenken, maar dan sta je straks mogelijk langs de zijlijn.

Circulariteit en duurzaamheid betekent niet altijd direct dat je er alleen zelf beter van wordt. Het zorgt er ook voor dat de toekomst er voor ons allemaal is. Bepaalde grondstoffen raken op en ook al ben je niet afhankelijk van een fysieke grondstof als primair bedrijfsmiddel, je bent wel afhankelijk van de facilitaire bedrijfsmiddelen zoals een bedrijfsauto, werkkleding, kantoorbenodigdheden en energie. Stel je eens voor dat we elkaar niet meer in het echt kunnen ontmoeten omdat er geen grondstof meer is voor de aandrijving van je vervoermiddel of dat een zorgbehoevend persoon niet meer zijn woning uit kan komen omdat de lift stilstaat vanwege tekortkomingen aan een onderdeel dat vervangen moet worden. Orona is het eerste bedrijf in de internationale liftsector dat het Ecodesign-certificaat – ISO 14006 heeft gekregen. Ecodesign betreft ‘schone beheermethoden in alle fasen van de levensduur van een product, van ontwerp tot en met ontmanteling: minimale emissies, de juiste productiemethoden en energiezuinigheid.’

Over deze thema’s willen we met beslissers in de vastgoedsector rond de tafel het gesprek aan gaan. Met elkaar, met onze klanten, met de liftbedrijven, met onze relaties en hopelijk ook met jou. Bent je beslisser in de vastgoedsector en voel je je geïnspireerd om mee te praten, of wil je juist geïnspireerd worden over deze onderwerpen?

Klik dan hier om je aan te melden. Tot dan!

 

Pin It on Pinterest

Share This